Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

First-year success of student teachers: Interrelations with self-efficacy and social intelligence

4th International Higher Education Studies Conference, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.50-57

Foster Family Practices in Turkey: What does the Comparison wit EU Policy Suggest?

International Conference on Research in Education and Social Sciences (ICRESS), Lizbon, Portekiz, 3 - 07 Şubat 2019

Which universities are more innovative? Re-examination of Reuters’ the Most Innovative University Rankings

The 3rd International Higher Education Studies Conference - IHEC 2018, Kayseri, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2018 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Üniversitelerin inovasyon ekosistemindeki rolleri: Sarmal modeller ne söylüyor?

3. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı - IHEC 2018, Kayseri, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2018

Türk Üniversiteleri Genel Sıralamasının Belirleyicilerinin Ağırlandırılarak İncelenmesi

II. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2017

Entrepreneurial university and entrepreneurship of academics

18th International Conference on Higher Education (ICHE 2016), Paris, Fransa, 24 - 25 Ekim 2016

The entrepreneurial university and academic discourses: The meta‐synthesis of higher education articles

The 4th International Conference on Academic Profession in Knowledge Society, Seul, Güney Kore, 20 - 22 Nisan 2016

Öğretim üyelerinin kişisel ve kurumsal özellikleri ile üniversitelerdeki bilimsel-sosyal uygulamalara ilişkin yönetsel esneklik algıları

1. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı (IHEC 2015), İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2015

Faculty’s personal and institutional features, and their academic intellectual leadership

The 1st International Higher Education Studies Conference (IHEC 2015), İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2015

A unique contribution to lifelong learning in Turkey: Elginkan Foundation as a non-governmental organization

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.3125-3130 Sürdürülebilir Kalkınma identifier

Öğretmen adaylarının yasam boyu öğrenme yeterlikleri

V. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.2425-2433

Öğretmen adaylarının liderlik yönelimlerinin incelenmesi

VIII. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013

Research usage levels and lifelong learning competencies of elementary school teachers

European Conference on Social and Behavioral Sciences, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013

Perceptions of guidance and psychological counselor candidates on modern teacher’s qualifications

European Conference on Social and Behavioral Sciences, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013

Avrupa Birliği uyum surecinde Türk eğitim projeleri

IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, ss.97-114

Eğitim denetmenlerinin seçimi, istihdam unsurları ve yetiştirilmesine yönelik il eğitim denetmenlerinin görüşleri

IV. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2012 Sürdürülebilir Kalkınma

İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel vatandaşlık davranışlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi

The 3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE 2012), Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2012

Kitap & Kitap Bölümleri

Work and unemployment in youth (Turkey)

Bloomsbury education and childhood studies, Y. Eryaman, K. Tilleczek, Editör, Bloomsbury Publishing, Londrina, ss.1-8, 2019

Öğretmen adaylarının üniversiteye giriş puanları ile KPSS puanlarının incelenmesi: Türk üniversitelerinin profili

Eğitim Yönetimi Araştırmaları, C. T. Uğurlu,K. Beycioğlu,S. Koşar,H. Kahraman,F. Köybaşı-Şemin, Editör, Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları, Sivas, ss.337-347, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

Araştırma yöntemlerinde paradigma değişiklikleri

Eğitim yönetiminde araştırma, K. Beycioğlu, N. Özer, Y. Kodakçı, Editör, Pegem, Ankara, ss.3-23, 2018

The predictive relationship between organizational communication and climate in universities

Contemporary approaches in education and communication, H. Arslan, M. A. Içbay,, A. J. Gallard, S. L. Ramos, Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.15-28, 2016

The relationship between organisational communication and organisational climate in universities

Contemporary approaches in education, K. Norley, M. A. Icbay, H. Arslan, Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.271-284, 2015

The relationship between organizational communication and organizational climate in universities

Contemporary Appraoches in Education, Norley Kevin, İcbay Mahmet Ali, Arslan Hasan, Editör, Peter Lang Publisher, Frankfurt, ss.271-284, 2015

Research use levels and lifelong learning competencies of elementary school teachers

Multidisciplinary perspectives on education, H. Arslan, G. Rata, E. Kocayoruk, M. A. Icbay, Editör, Cambridge Scholar Publishing, Newcastle, ss.15-22, 2014

Metrikler

Yayın

85

Atıf (WoS)

18

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

25

H-İndeks (Scopus)

3

Proje

2

Açık Erişim

9
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları