Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Akademik Veri Yönetim Sistemi
Dr.Öğr.Üyesi SİBEL TELLİ
Kişisel Bilgiler ve İletişim Bilgileri
Birim : Eğitim Fakültesi
Bölüm : Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Ana Bilm Dalı : Fen Bilgisi Eğitimi
Sabit Telefon : +90 286 2171303 | Dahili : 3043
+90 286 2171303 | Dahili : 3043
Faks : +90 286 2120751
E Posta Adresi : sibeltellicomu.edu.tr
Web Adresi :
Ofis : E-205
Posta Adresi : Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Anafartalar Kampüsü E Blok no 205 17100 Çanakkale - Türkiye
Eğitim Bilgileri
Doktora, ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, Fen Bilimleri Enstitüsü , Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, 2002-2006
Yüksek Lisans, GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ, Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü , Biyoloji, 1998-2001
Lisans, ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, Egitim fakultesi, Biyoloji Ögretmenligi, 1990-1994
Yaptığı Tezler
Doktora, "Students perceptions of science teachers interpersonal behaviours in two countries: Turkey and the Netherlands", ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Graduate School of Natural and Applied Sciences Faculty of Education Kasım, 2006.
Yüksek Lisans, "Surface Water Pollution in Uluabat Lake", GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Engineering and Science Institute Department of Biology Haziran, 2000.
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Alan Öğretmenliği
Fen Bilgisi Eğitimi
Fen ögrenme ortamlari
Biyoloji Eğitimi
Üniversiteler Arası Kurul Bilim Alanı Bilgileri
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı
Alan Eğitimi
Biyoloji Eğitimi
Web Of Science Araştırma Alanları
Education, Scientific Disciplines
Education & Educational Research
Education, Scientific Disciplines
Akademik Ünvanlar ve Görevler
Doç.Dr., ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ, Eğitim Fakültesi, 2018 - Devam Ediyor
Dr.Öğr.Üyesi, ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ, Egitim Fakultesi, 2018 - 2018
Yrd.Doç.Dr., ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ, Egitim Fakultesi, 2012 - 2018
Mesleki ve İdari Deneyimler
Post Doc Researcher, Universitaet Koblenz-Landau DFG Graduiertenkollegs Unterrichtsprozesse (UpGrade) Deutschland, , 01.09.2009 - 31.12.2011
Post Doc Researcher, Rijksuniversiteit Groningen Faculty of Mathematics and Natural Sciences Groningen University The Netherlands, , 01.07.2008 - 01.07.2009
Fen Bilgisi ve Biyoloji Öğretmeni, Milli Eğitim Bakanlığı , Biyoloji, 14.11.1994 - 24.04.2012
Verdiği Dersler
FBÖ303-İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi , Lisans, 2016-2017
FBÖ Genel Biyoloji Laboratuvari II, Lisans, 2014-2015
FBÖ204 Genel Biyoloji II, Lisans, 2014-2015
FEN137-Genel Biyoloji Laboratuvarı-I, Lisans, 2014-2015
FEN135-Genel Biyoloji-I, Lisans, 2014-2015
FBÖ208 Genel Biyoloji Lab. II, Lisans, 2013-2014
SCI,SSCI,AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Telli S., "Students’ Perceptions of Teachers’ Interpersonal Behaviour across school subjects: Control is good but Affiliation is better", TEACHERS AND TEACHING, vol.22, pp.1-16, 2016 (Link)
Telli S., Den Brok P., Cakiroglu J. , "The Importance Of The Teacher-Student Interpersonal Relationship For Turkish Students’ Attitudes Towards Science.", Research in Science & Technological Education (RSTE), vol.28, pp.237-252, 2010 (Link)
Den Brok P., Telli S., Cakiroglu J., Taconis R., Tekkaya C. , "Learning Environment Profiles Of Turkish Secondary Biology Classrooms. ", Learning Environments Research (LER), vol.13, pp.187-204, 2010 (Link)
Telli S., Cakiroglu J., Den Brok P., "Interpersonal Relationship Of High Schools’ Teachers And Teacher Profiles. [In Turkish]", HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, vol.36, pp.260-270, 2009 (Link)
Telli S., Den Brok P., Cakiroglu J., "Teachers’ And Students’ Views Of The Ideal Turkish Teacher ", EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, vol.33, pp.118-129, 2008 (Link)
Telli S., Den Brok P., Cakiroglu J., "Students’ Perceptions Of Science Teachers’ Interpersonal Behaviour In Secondary Schools: Development Of The Turkish Version Of The Questionnaire On Teacher Interaction. Learning Environment Research. ", Learning Environments Research, vol.10, pp.115-129, 2007 (Link)
Diger Dergilerde Yayımlanan Makaleler
Çayak V. , Telli S., "Öğretim Uygulaması Ekmeğimiz Küflenmesin [Teaching Application Mold will not grow in our bread]", e-İlköğretim Online (elektronik), cilt.15, ss.1-10, 2016 (Link)
Yenice N., Saydam G., Telli S., "Determining Factors Effecting On Primary School Students’ Motivation Towards Science Learning [In Turkish]", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.13, ss.231-247, 2012 (Link)
Saydam G., Telli S., "[Review Of The Book Do You Know What You Like? Interpersonal Relationships In Education]. [In Turkish] ", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.20, ss.1-8, 2012 (Link) (Abstract)
Saydam G., Telli S., "Saydam, G. & Telli, S. (2011). Teacher-Student Interpersonal Relationship And Questionnaire On Teacher Interaction (Qti) As A Research Domain In Educational Studies [In Turkish]", Bogazici Univesity Journal of Education, cilt.28, ss.23-28, 2011 (Link)
Telli S., Den Brok P., Tekkaya C., Cakiroglu J., "Turkish Students’ Perceptions Of Their Biology Learning Environments: The Effects Of Gender And Grade Level.", Asian Journal of Educational Research and Synergy (AJERS), vol.1, pp.110-124, 2009 (Link) (Abstract)
Telli S., Cakiroglu J., Den Brok P., "Science Teachers’ Interpersonal Behaviour In Turkey And The Netherlands: A Comparison For The Subjects Of Biology, Chemistry And Physics. ", Asian Journal of Educational Research and Synergy (AJERS), vol.1, pp.82-98, 2009 (Link) (Abstract)
Telli S., Den Brok P., Cakiroglu J., "(2008). Teacher'S Profiles In High School Science Classes. [In Turkish]. National Education Journal", Milli Eğitim, cilt.37, ss.113-123, 2008 (Link)
Telli S., Den Brok P., Cakiroglu J., "Teacher-Students Interpersonal Behaviour In Secondary Science Classes In Turkey", Journal of Classroom Interaction., vol.42, pp.31-40, 2007 (Link)
Telli S., Cakiroglu J., Den Brok P., "To Compare Teacher Interpersonal Profile In General And Vocational Schools Depending On The Students’ Perception. [In Turkish]", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.22, ss.64-72, 2007 (Link)
Kitap ve Kitap Bölümleri
Arisoy N., Cakiroglu J., Sungur S., Telli S., "Analying 8th Grade’s Students perceptions of their Science Classroom in Relation to Attitudes and Motivation", in: Teachers creating context based learning environments in science, B. Fraser & J. Dorman, Eds., SENSE publishers, Rotherdam, pp.173-191, 2016 (Link)
Telli S., Den Brok P., "Teacher-Student Interpersonal Behaviour In The Turkish Primary To Higher Education Context", in: Interpersonal Relationships in Education, Fraser B. & Dorman J., Eds., SENSE publishers , Boston, pp.187-206, 2012 (Link)
Den Brok P., Telli S., Cakiroglu J., "Teacher Interpersonal Behaviour And Students’ Subject Related Attitudes In General And Vocational Science Classes In Turkey.", in: Undertaking educational challenges in the 21st century: research from the field (Research on education in Africa, the Carribean and the Middle East, Volume 5), Sunal C.S. & Mutua K., Eds., Information Age Publiching , Charlotte, NC, pp.169-190, 2008 (Link)
Telli S., Cakiroglu J., Den Brok P., "Turkish Secondary Education Students' Perceptions Of Their Classroom Learning Environment And Their Attitude Towards Biology", in: Contemporary approaches to research on learning environments , Fisher D. L. & Khine M.S., Eds., World Scientific, Singapore, pp.517-542, 2006 (Link)
Diğer Yayınlar
Katalog Bilgileri
Akademik Veri Yönetim Sistemi | All Rights Reserved | Abis Teknoloji © 2018
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi BAP Koordinasyon Birimi